Technika informacyjna Epson 2600 Lumens to wielofunkcyjny projektor, który oferuje wyraźne, wysokiej jakości obrazu i dźwięku oraz łatwe w użyciu funkcje przesyłania strumieniowego. Projektor oferuje jasność 2600 lumenów, co pozwala na wyświetlanie wyraźnych i wyraźnych obrazów w każdym środowisku. Obraz jest wyraźny i wyraźny, a dźwięk jest czysty i głośny. Projektor ma także funkcję inteligentnego przesyłania strumieniowego, która pozwala na przesyłanie strumieniowe treści bezpośrednio z urządzenia do projektora. Technika informacyjna Epson 2600 Lumens jest doskonałym rozwiązaniem dla szkół, biur i innych miejsc, w których wymagane są wysokiej jakości wyświetlacze.
Ostatnia aktualizacja: Techniki informacyjne Epson 2600 Lumens
PRZEDMIOTEM SPRZEDAŻY SĄ BIZNESOWE, PROFESJONALNE PROJEKTORY MULTIMEDIALNE BARDZO DOBREJ I POPULARNEJ WSZYSTKIM FIRMIE: . . . KUPUJĄC UŻYWANY SPRZĘT PRZYCZYNIASZ SIĘ DO MNIEJSZEGO ZANIECZYSZCZENIA ŚRODOWISKA I RATOWANIA PLANETY. WEJDŹ POD TEN LINK https://www. com/watch? v=rw5Hp7DSqyAWIZUALNIE SĄ W BARDZO DOBRYM STANIE. WIADOMO, RÓŻNIĄ SIĘ OD SIEBIE. MOGĄ POSIADAĆ RYSKI W RÓŻNYCH MIEJSCACH LUB DROBNE ZŻÓŁKNIĘCIA, GDYŻ TE MODELE TAK MIAŁY. WIĘC NIE OWIJAM W BAWEŁNĘ. NIE SĄ ZNISZCZONE CZY POPĘKANE.
- Strona główna NormalizacjaSektory normalizacjiElektryka
Elektryka była w Polsce jedną z najwcześniej znormalizowanych dziedzin techniki. I tak, warto wspomnieć, że w roku 1923 został utworzony Polski Komitet Elektrotechniki w ramach Stowarzyszenia Elektryków Polskich – SEP. W tym samym roku Polski Komitet Elektrotechniki został członkiem Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej IEC. Dopiero w rok później, w roku 1924, został powołany Polski Komitet Normalizacyjny. Zatem elektryka była dziedziną techniki obecną od samego początku istnienia PKN.
Prace normalizacyjne w Sektorze Elektryki (SEL) są prowadzone we współpracy z Komitetami Technicznymi (KT), w skład których wchodzą specjaliści delegowani przez różne środowiska zainteresowane określonym zakresem tematycznym. Członkiem KT może zostać każdy podmiot zainteresowany normalizacją w danym obszarze tematycznym, zarejestrowany i prowadzący działalność gospodarczą na terenie Polski.
Komitety Techniczne SEL prowadzą prace normalizacyjne na poziomie krajowym, regionalnym w ramach Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki (CENELEC) i Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego (CEN) oraz międzynarodowym w ramach Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej (IEC) i Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO).
Normy zharmonizowane z zakresu tematycznego SEL są związane między innymi z dyrektywami Parlamentu Europejskiego i Rady:
- 2014/35/UE (LVD) w sprawie harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do udostępniania na rynku sprzętu elektrycznego przewidzianego do stosowania w określonych granicach napięcia, zastępuje dyrektywę 2006/95/WE;
- 2006/42/WE (MD) w sprawie maszyn, zmieniająca dyrektywę 95/16/WE;
- 2009/125/WE (ErP) ustanawiająca ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią.
Tematyka SEL objęta działaniem Komitetów Technicznych:
Zagadnienia podstawowe dotyczące elektryki
Bezpieczeństwo użytkowania
Bezpieczeństwo pracy pod napięciem
Energetyka
Podzespoły elektryczne
Materiały elektroizolacyjne
Instalacje
Wydajność i efektywność
Sektor Elektryki zaprasza wszystkich zainteresowanych pracami normalizacyjnymi do współpracy w ramach Komitetów Technicznych.
Dane dotyczące zakresów tematycznych poszczególnych KT, ich współpracy krajowej, regionalnej i międzynarodowej, osób funkcyjnych, umiejscowienia sekretariatów KT podano w Kartach informacyjnych dostępnych po otwarciu hiperłącza do poszczególnych KT.
Kontakt z Sektorem Elektryki:
ul. Świętokrzyska 14
00-050 Warszawa
tel. 22 556 75 20
e-mail: wpnsel@pkn. pl
TECHNOLOGIEINFORMACYJE |
WNAUCZANIU ZINTEGROWANYM |
Zadaniaszko�y.
���� Przemiany jakie zachodz� wwielu dziedzinach �ycia ukazuj� nowe zadania i kierunkiedukacji szkolnej. Edukacja powinna uwzgl�dnia� warunki,w kt�rych si� odbywa, w tym tak�e techniczne warunki�ycia spo�ecze�stwa.
���� Wsp�czesna technologia informacyjna, maolbrzymi wp�yw na �ycie cz�owieka. Winno to znale��wyraz w procesie nauczania i wychowania, by odpowiednioprzygotowa� nast�pne pokolenia dzieci na �wiadomychodbiorc�w i u�ytkownik�w tej technologii.
���� Technologia informacyjna s�u�y wszechstronnemupos�ugiwaniu si� informacj� i komunikowaniu si�.Dotyczy to zar�wno zakresu, z kt�rego pochodziinformacja, w jakim celu z niej korzystamy oraz sposob�wpos�ugiwania si� ni�.
���� Nowa koncepcja kszta�cenia m�wi, �e edukacjaszkolna powinna wspomaga� i ukierunkowywa� wielostronnyrozw�j cz�owieka, a nie jedynie koncentrowa� si� naprzekazywaniu jak najwi�kszej ilo�ci gotowych fakt�w.Nowoczesne nauczanie powinno by� nastawione napobudzanie, aktywizowanie i rozwijanie dzia�alno�cipoznawczej.
���� Z technologi� informacyjn� zwi�zana jestjedna z g��wnych umiej�tno�ci kszta�conych w szkole,polegaj�ca na poszukiwaniu, porz�dkowaniu iwykorzystywaniu informacji pochodz�cych z r�nych�r�de�.
���� Zadaniem szko�y jest stworzenie odpowiednichwarunk�w do rozwijania aktywno�ci ucznia.
���� Dziecko ma uczy� si� dostrzega�, formu�owa�i prze�ywa� w rzeczywistych, czy te� naturalnie ispontanicznie organizowanych sytuacjach w procesieedukacyjnym w szkole, jak i poza murami szko�y.
���� Technologia informacyjna wspomaga zdobywaniekolejnych etap�w kszta�cenia, poznania i zrozumienie�wiata poprzez umo�liwienie i u�atwienie docierania dorzeczywistych zasob�w informacji. Wzmacnia tym samymtw�rcz� aktywno�� uczni�w, pomaga w odkrywaniu irozwijaniu zainteresowa� oraz u�atwia prac� nadw�asnym rozwojem.
���� Wprowadzanie uczni�w stopniowo do pos�ugiwaniasi� technologiami informacyjnymi u�atwi realizacj�zada� szko�y, a jednocze�nie pomo�e w rozwijaniuzainteresowa� i uzdolnie�.
���� Technologia informacyjna wzbogaca sposoby iwspomaga mo�liwo�ci zdobywania wiedzy i umiej�tno�ci,pomaga w rozwi�zywaniu problem�w i podejmowaniu decyzji,w znacznym zakresie usprawnia r�wnie� proces uczeniasi�.
Korzystanie z technologii informacyjnych u�atwiaradzenie sobie z niepewno�ci� dzia�ania i z�o�onymiproblemami, umo�liwia ca�o�ciowe postrzeganie,wspomaga prac� tw�rcz�.
���� Usprawnia jednocze�nie organizacj� pracy iu�atwia pos�ugiwanie si� wieloma technikami inarz�dziami pracy. Dostarcza �rodk�w do indywidualnychi grupowych prezentacji oraz do skutecznego komunikowaniasi�, u�atwiaj�c prac� w grupie.
W szkole uczniowie winni kszta�ci� swoje umiej�tno�ciwykorzystywania zdobytej wiedzy, jednak bardzo istotnejest przygotowanie dziecka do �wiadomego i m�dregokorzystania z komputer�w i technologii informacyjnej.
���� Powinni�my kszta�towa� cz�owieka otwartegona �wiat, umiej�cego si� w nim porusza� i korzysta�z tego co nam ofiaruje, nie gubi�c jednocze�nie tego cow cz�owieku najpi�kniejsze.
���� Nauczyciel powinien podejmowa� takie dzia�ania,kt�re wykorzystuj� naturaln� ciekawo�� dziecka, jegoaktywno�� i pomys�owo��.
Zaj�cia nie mog� polega� na wype�nianiu polece�nauczyciela i kopiowaniu jego poczyna�. Ucze� powinienby� stawiany w sytuacji problemowej, kt�ra b�dziezmusza�a go do my�lenia, do wyboru najlepszegorozwi�zania.
���� Edukacja wczesnoszkolna stanowi wa�ny i trudnyokres w �yciu cz�owieka. Nale�y stworzy� dzieckutakie warunki aby zach�ci� je do aktywnego uczestnictwaw procesie dydaktyczno-wychowawczym, u�atwi�wszechstronny rozw�j intelektualny i emocjonalny.
Analiza stanuwykorzystania technologii informacyjnych w nauczaniuzintegrowanym.
���� W ostatnich latach mo�nazauwa�y� rosn�ce zainteresowanie problematyk�wykorzystania komputer�w w procesie dydaktycznym.
���� Powstanie nowych technologii informacyjnychpowoduje prze�om w dotychczasowych metodach i �rodkachkszta�cenia, gdy� komputer stwarza nowe mo�liwo�ciwspomagania edukacji, w tym tak�e wczesnoszkolnej.
���� Podj�cie tego wyzwania jest niezwykle korzystne,bowiem wychodz�c naprzeciw zainteresowaniom uczni�wmo�na r�wnocze�nie podwy�szy� efektywno�� procesudydaktycznego. Wykorzystanie komputer�w w edukacjiwczesnoszkolnej stanowi dla dzieci du�� atrakcj�.Kszta�cenie wspomagane komputerem staje si� bardziejskuteczne, poniewa� dzieci ucz� si� formu�owaniaproblemu i analizowania mo�liwo�ci uzyskania jegonajlepszego rozwi�zania.
���� Wypracowane przez nie konkluzje wyrabiaj� wnich nawyki my�lenia poj�ciowego i tw�rczego. Zatemosi�gany jest cel procesu nauczania i uczenia si�poprzez przyswajanie wiadomo�ci, umiej�tno�ci iwarto�ci oraz monitorowany jest proces dydaktyczno-wychowawczy.
���� W wyniku korzystania ze sprz�tu informatycznegowyrabiany jest te� nawyk do skoncentrowania si� idobrego organizowania swojej pracy.
���� Z komputerowego wspomagania nauczania wynikaj�korzy�ci pedagogiczne. Wiele szk� unowocze�nia swemetody nauczania poprzez wprowadzanie nowych �rodk�wdydaktycznych, w�r�d kt�rych dominuje komputer wraz zuk�adami multimedialnymi.
���� �rodki te ��cz� wiele r�norodnychsposob�w prezentowania informacji. Nadaj� onewiadomo�ciom bardzo atrakcyjn� i urozmaicon� form�,dzi�ki czemu uczniowie z wi�kszym zaanga�owaniemuczestnicz� w lekcjach.
���� Oprogramowanie edukacyjne przeznaczone dozastosowania w klasach I-III jest do�� bogate i nadalsi� zwi�ksza. Dost�pne s� programy multimedialne nakr��kach CD, kt�re zgodnie z za�o�eniami nauczaniazintegrowanego, ��cz� w sobie tre�ci z r�nychdziedzin edukacji.
���� Komputerowy program dydaktyczny nigdy nie jestzawieszony w pr�ni. Dlatego te� nale�y mie� nauwadze konieczno�� po��czenia wiadomo�ci nowych zdotychczas poznanymi.
���� Nale�y jednak zdawa� sobie spraw�, �e pe�nysukces mo�na osi�gn��, wykorzystuj�c staranniedobrany program edukacyjny, �ci�le zwi�zany ztre�ciami nauczania, kt�rych realizacja jest celemzaj��. Innym czynnikiem maj�cym wp�yw na jaknajlepsze wykorzystanie programu, jest umiej�tno��obs�ugi komputera przez ucznia ze szczeg�lnymuwzgl�dnieniem jego manualnych umiej�tno�ci. Jest tobardzo wa�ne ze wzgl�du na zsynchronizowanie czynno�ciw momencie, gdy ucze� zna rozwi�zanie i ma jewykorzysta� w programie.
���� W pocz�tkowym etapie komputerowego wspomaganianauczania nale�y stosowa� te programy, kt�rychobs�uga jest zwi�zana z prostymi dzia�aniami np.klawiszy strza�ek. Kolejnym etapem powinno by�wprowadzenie myszki, kt�rej precyzyjne u�ywaniepocz�tkowo sprawia k�opoty niekt�rym uczniom.
���� W przypadku wyboru w�a�ciwego programuedukacyjnego nie ma potrzeby aktywizowania uczni�w,poniewa� wsp�czesne programy potrafi� znacznied�u�ej ni� inne �rodki dydaktyczne przyci�gn��uwag� dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
���� Dzieje si� tak dzi�ki bliskiej mu tematyce,atrakcyjno�ci graficznej i d�wi�kowej, zawarto�ciciekawych i zr�nicowanych pod wzgl�dem trudno�cizada� z elementami zabawy, czy te� stosowaniu r�nychform nagradzania za dobrze wykonan� prac�.
���� Wykorzystanie �rodk�w informatyki w edukacjiwczesnoszkolnej powinno zwi�kszy� efektywno��dzia�a� edukacyjnych nauczyciela i zapewni�maksymaln� indywidualizacj� nauczania, bo przecie�ka�de dziecko ma inn� osobowo�� i pracuje w innymtempie.
���� Praca uczni�w z komputerem oznacza nie tylkokorzystanie z gotowych program�w. Dzieci mog� r�wnie�tworzy� w�asne prace i dokumenty, kt�re nast�pniedrukowane i powielane mog� by� wykorzystywane wdalszych etapach procesu dydaktycznego, a nawet w �yciucodziennym. Ponadto mo�liwo�� wykonania pracy przykomputerze, a nast�pnie jej wydrukowanie jest �r�d�emogromnego zaanga�owania podczas zaj�� i dostarczauczniom wiele rado�ci i dumy z samodzielnego wykonaniapracy.
���� R�wnie przydatne, a zarazem interesuj�ce dlauczni�w jest korzystanie z program�w malarskich (graficznych).Komputer wspaniale zast�puje kartk� papieru, kredki ifarby, a projektowanie rysunku stwarza siln� motywacj�do pracy. Doskona�e efekty daje kolorowanie gotowychrysunk�w prezentowanych na stronach Internetu np. www. pl.
Tym wi�ksza jest rado�� dziecka, �e mo�e spokojniezmienia� kolor wcze�niej wype�niony, a jego pomy�kanie ma wp�ywu na efekt ko�cowy.
���� Edytory graficzne stanowi� �r�d�o ciekawych�wicze� usprawniaj�cych percepcj� wzrokow�,orientacj� przestrzenn� i sprawno�� manualn�. Dziecikorzystaj�c z pomocy nauczyciela ��cz� wykonane wedytorze graficznym ilustracje z napisanymi w edytorzetekstowym w�asnymi tekstami.
���� W ramach szkolnej poligrafii za pomoc�komputera uczniowie mog� redagowa� szkoln� gazetk�,integruj�c w ten spos�b swe �rodowisko iumo�liwiaj�c prezentowanie zainteresowa� uczni�w najej �amach.
���� Komputerowa edukacja ma perspektyw� w nauczaniuwszystkich tre�ci, zgodnie z za�o�eniami nauczaniazintegrowanego.
Proces edukacji wsparty komputerem obejmuje r�ne formyczynno�ci, np. : �wiczenia wspomagane przez komputer,symulacj� z modelami sytuacyjnymi oraz gry dydaktyczneindywidualne i zespo�owe.
���� Komputer nie tylko wspiera, ale tak�erejestruje efekty uczenia si�, wskazuje trudno�ci, dajedodatkowe wyja�nienia.
Poza tym komputer mo�e sprawdza� poziom przygotowania iosi�gni�cia ucz�cych si�, przekazywa� tre�ciprogramowe wspieraj�c je ilustracjami, eksponowa��wiczenia do samodzielnego wykonania oraz przechowywa�w pami�ci osi�gni�cia i poprzednie etapy uczenia si�.
���� Kolejnym sposobem wykorzystania komputera doprzygotowywania si� do zaj�� i przeprowadzania procesudydaktycznego jest korzystanie z Internetu, kt�ry stajesi� coraz bardziej dost�pny i powszechny.
���� Jest to bowiem kolejny �rodek s�u��cywymianie informacji. Poprzez Internet u�ytkownicykomputer�w uzyskuj� wszelkiego rodzaju informacje,mog� odbiera� i wysy�a� mi�dzy sob� poczt�elektroniczn� - ale nie tylko.
���� W Internecie mo�na znale�� informacje naka�dy temat, jaki nam przyjdzie do g�owy.
���� Sie� sieci to niewyczerpane �r�d�o wiedzy,nieustannie aktualizowanej i poszerzanej. Wa�ne jestr�wnie� to, i� wszystkie informacje jakie znajdziemy wInternecie mo�emy wydrukowa�.
���� Doskona�e efekty daje korzystanie zewspomnianych ju� stron , gdzie dziecko szybko iobiektywnie zostaje ocenione za prawid�owe wykonaniepolecenia.
���� Aby w�a�ciwie wykorzysta� Internet w procesiedydaktycznym, powinni�my zacz�� od przetestowaniawszelkich praktycznych aspekt�w tzn. szybko�cipo��czenia, ewentualne trudno�ci, umiej�tno��pos�ugiwania si� programami do przegl�dania zasob�wInternetu (najpopularniejsze to Internet Explorer iNetscape Navigator). Na podstawie pr�b stwierdzam, �eprzeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem Internetu "na�ywo" jest zwykle k�opotliwe ze wzgl�du naproblemy z po��czeniem.
���� Warto przypomnie�, �e korzystanie z Internetupodczas zaj�� powinno przebiega� zawsze pod kontrol�nauczyciela.
materia� opracowa�a | mgrLidia Czy�ewska
Bezpośredni link do pobrania Techniki informacyjne Epson 2600 LumensOstatnia aktualizacja Techniki informacyjne Epson 2600 Lumens |