Rozpoczęcie pracy z systemem Ge Jbp35stss

System GE JBP35STSS jest szeroko stosowanym systemem do zarządzania energią w domach i mieszkaniach. Zintegrowany system kontroli jest w stanie monitorować i kontrolować różne systemy w domu, w tym ogrzewanie, klimatyzację, oświetlenie i systemy bezpieczeństwa. System GE JBP35STSS zapewnia wygodny dostęp za pomocą aplikacji mobilnej, która umożliwia użytkownikom dostęp do wszystkich funkcji systemu z dowolnego miejsca. Użytkownicy mogą ustawić harmonogramy i reguły dla poszczególnych systemów, a także przeglądać historię pracy, aby ocenić, jak efektywnie wykorzystują energię. System GE JBP35STSS jest łatwy w instalacji i użyciu, a także oferuje wygodną kontrolę, aby pomóc użytkownikom zaoszczędzić czas i pieniądze.

Ostatnia aktualizacja: Rozpoczęcie pracy z systemem Ge Jbp35stss

​Po pierwszy zalogowaniu się w programie Subiekt 123​ zostają zastosowane domyślne, najczęściej wybierane przez użytkowni​ków ustawienia, dlatego ważne jest, żeby dostosować program pod specyfikę pracy swojej firmy. W pierwszych krokach z programem Subiekt 123 zostaną przedstawione najważniejsze słowniki, które pozwolą na bezproblemowe rozpoczęcie pracy z systemem.

Pierwszym ze słowników, który pozwoli na rozpoczęcie pracy i dostosowanie programu pod własną specyfikę jest ustalenie Grupy klientów, do której można przypisać klientów, a następnie wykorzystać ją podczas wyliczania raportów. W tym celu należy kliknąć przycisk Konfiguracja znajdujący się w lewym dolnym rogu programu, następnie w sekcji Słowniki wybrać Grupy Klientów.


Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku Dodaj oraz wpisanie nazwy grupy i ustalenie, czy dodawana grupa będzie Domyślna.

 

Jednym z równie ważnych słowników są Grupy produktów, które należy dodać w analogiczny sposób jak grupy klientów. Przypisanie jej do produktów pozwala na bieżąco sprawdzać sprzedaż danych grup asortymentu. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/3s. png"/>

Wprowadzenie dodatkowych Jednostek miar umożliwia sprzedaż towarów nie tylko w podstawowej jednostce miary, ale również w tych, które zostaną dodane.

 

Dodanie Państwa umożliwia ich wybór podczas wprowadzania klientów, których kraju nie ma domyślnie dodanego do programu.


Kolejnym słownikiem są Przyczyny korekt, które pojawiają się podczas wypisywania korekt faktur VAT sprzedaży oraz paragonów.


Słownik Rachunków bankowych pozwala na wprowadzenie numerów rachunków bankowych oraz ustawienie jednego z nich jako domyślny, który będzie podpowiadał się po wybraniu odroczonej formy płatności. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/7s. png"/>

Kolejnym słownikiem, na który warto zwrócić uwagę na początku pracy z programem Subiekt 123, jest słownik, w którym istnieje możliwość tworzenia i edycji Waluty. W tym miejscu można przede wszystkim określić Precyzję, czyli liczbę cyfr zapisywanych po przecinku. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/8s. png"/>

Po dodaniu własnego Szablonu wiadomości email będzie ​możliwość wskazania go podczas wysyłki dokumentu do klienta. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/9s. png"/>

Kolejnym możliwym do uzupełnia słownikiem, jest słownik Wydatków, pozwala wybieranie każdego z nich z listy podczas dodawania wydatku do systemu.

W przypadku, gdy w konfiguracji danych podatkowych firmy został zaznaczony znacznik informujący, że podatnik jest zarejestrowany w procedurze OSS pojawi się dodatkowy słownik – Stawki VAT OSS. Umożliwia on przypisanie stawki VAT do danego państwa.



​Po pierwszy zalogowaniu się w programie Subiekt 123​ zostają zastosowane domyślne, najczęściej wybierane przez użytkowni​ków ustawienia, dlatego ważne jest, żeby dostosować program pod specyfikę pracy swojej firmy. W pierwszych krokach z programem Subiekt 123 zostaną przedstawione najważniejsze słowniki, które pozwolą na bezproblemowe rozpoczęcie pracy z systemem.

Pierwszym ze słowników, który pozwoli na rozpoczęcie pracy i dostosowanie programu pod własną specyfikę jest ustalenie Grupy klientów, do której można przypisać klientów, a następnie wykorzystać ją podczas wyliczania raportów. W tym celu należy kliknąć przycisk Konfiguracja znajdujący się w lewym dolnym rogu programu, następnie w sekcji Słowniki wybrać Grupy Klientów.


Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku Dodaj oraz wpisanie nazwy grupy i ustalenie, czy dodawana grupa będzie Domyślna.

 

Jednym z równie ważnych słowników są Grupy produktów, które należy dodać w analogiczny sposób jak grupy klientów. Przypisanie jej do produktów pozwala na bieżąco sprawdzać sprzedaż danych grup asortymentu. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/3s. png"/>

Wprowadzenie dodatkowych Jednostek miar umożliwia sprzedaż towarów nie tylko w podstawowej jednostce miary, ale również w tych, które zostaną dodane.

 

Dodanie Państwa umożliwia ich wybór podczas wprowadzania klientów, których kraju nie ma domyślnie dodanego do programu.


Kolejnym słownikiem są Przyczyny korekt, które pojawiają się podczas wypisywania korekt faktur VAT sprzedaży oraz paragonów.


Słownik Rachunków bankowych pozwala na wprowadzenie numerów rachunków bankowych oraz ustawienie jednego z nich jako domyślny, który będzie podpowiadał się po wybraniu odroczonej formy płatności. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/7s. png"/>

Kolejnym słownikiem, na który warto zwrócić uwagę na początku pracy z programem Subiekt 123, jest słownik, w którym istnieje możliwość tworzenia i edycji Waluty. W tym miejscu można przede wszystkim określić Precyzję, czyli liczbę cyfr zapisywanych po przecinku. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/8s. png"/>

Po dodaniu własnego Szablonu wiadomości email będzie ​możliwość wskazania go podczas wysyłki dokumentu do klienta. media/e-pomoc/Zdjecia/3916/9s. png"/>

Kolejnym możliwym do uzupełnia słownikiem, jest słownik Wydatków, pozwala wybieranie każdego z nich z listy podczas dodawania wydatku do systemu.

W przypadku, gdy w konfiguracji danych podatkowych firmy został zaznaczony znacznik informujący, że podatnik jest zarejestrowany w procedurze OSS pojawi się dodatkowy słownik – Stawki VAT OSS. Umożliwia on przypisanie stawki VAT do danego państwa.



Nie wszyscy wiedzą, że zestaw Lego Mindstorms EV3 można programować za pomocą języka Python, a właściwie jego implementacją MicroPython.

MicroPython to w skrócie implementacja programowa języka programowania Python 3 zoptymalizowanego do pracy na mikrokontrolerze.

Kostka EV3 to w zasadzie mikrokontroler wyposażony w wyświetlacz, układ ładowania, wejścia / wyjścia, przyciski, diody. Python natomiast to świetny język do rozpoczęcia lub kontynuowania nauki programowania.

W artykule tym przedstawię proces instalacji firmware ev3dev2 na kostce EV3 oraz instrukcję jak przygotować komputer. W kolejnych natomiast przykładowe projekty wraz z kodem źródłowym do własnych eksperymentów.

Czego potrzebujesz?

  • kostkę Lego Mindstorms EV3
  • kartę microSD o maksymalnej pojemności 32GB, jednak nie mniejszej jak 4GB
  • komputer z systemem Windows 10 lub macOS
  • czytnik kart microSD podłączony do komputera
  • przewód mini-USB (ten z zestawu Lego Mindstorms do podłączenia kostki EV3 do komputera). Jeżeli nie wiesz jaki to przewód, bez obaw, jego zdjęcie znajduje się poniżej.

Dodatkowo, potrzebne będą:

  • Program balenaEtcher do nagrania ev3dev2 na kartę microSD, którego pobierzesz ze strony balena. io/etcher
  • Plik z oprogramowaniem kostki EV3 – ev3dev2 z tej strony
  • Visual Studio Code ze strony code. com, jest to program (edytor, IDE), w którym będziesz pisał programy

Nagranie ev3dev2 na kartę microSD

Jeżeli masz już pobrane wszystkie pliki z listy powyżej, to znajdź wśród nich plik z rozszerzeniem *. zip, jego nazwa będzie dość długa, zaczynająca się ev3dev-stretch-ev3-generic.

Uruchom teraz instalator programu balenaEtcher. Na pierwszym ekranie instalatora kliknij I Agree (oczywiście po przeczytaniu warunków umowy 😉) po czym właściwy proces instalacji powinien się rozpocząć.

Jeżeli instalacja się powiodła, uruchom program balenaEtcher.

Klikając w przycisk Select Image wybierz na komputerze plik obrazu *. zip który uprzednio pobraliśmy ze strony ev3dev. org/downloads. Teraz możesz włożyć kartę microSD do czytnika. Następny krok to wybór docelowego nośnika (karty), na który chcesz nagrać obraz.

Uwaga! Sprawdź dwa razy czy wybrana została właściwa karta. Zdarzyć się może, że do komputera podłączone są inne nośniki USB (zewnętrzne dyski, pendrive’y) i to one zostaną wybrane przez program. Z tego względu najlepiej się upewnić klikając change pod ikonką dysku i ręcznie wybrać kartę microSD przeznaczoną dla kostki EV3.

Sprawdzone? Zatem można klikać na Flash! Nagrywanie obrazu na kartę powinno zająć kilka minut. Po zakończonym procesie program poinformuje Cię o tym odpowiednim komunikatem.

Karta gotowa, czyli pora na kolejny krok! 🙂

Uruchamienie ev3dev2 na kostce EV3

Upewnij się, że kostka EV3 jest wyłączona. Umieść kartę microSD w gnieździe kostki, po czym włącz ją.

Wskazówka! Naklej fragment taśmy klejącej na zewnętrzną część karty (nie zaklejając styków) a łatwiej będzie Ci tę kartę w przyszłości wyciągnąć

Chwilę to potrwa, ale po kilku minutach kostka uruchomi się witając Cię w nowy sposób.

Przygotowanie komputera do pracy z ev3dev2

W pierwszym kroku uruchom proszę program instalacyjny Visual Studio Code. Jego nazwa będzie rozpoczynała się ciągiem VSCodeUserSetup. Ustawienia domyślne instalatora są w większości przypadków właściwe, zatem klikając przycisk Next na kolejnych trzech ekranach instalatora przeprowadzisz proces instalacji programu. Ostatni ekran poinformuje Cię, że wszystko jest OK. Naciśnij przycisk Finish. Program VS Code uruchomi się samoczynnie.

Drugim krokiem będzie konfiguracja programu, a właściwie instalacja niezbędnych rozszerzeń. Poniżej znajduje się widok okna programu. Kliknij na ikonę zaznaczoną kolorem niebieskim, jest to zakładka rozszerzeń. pl/wp-content/uploads/2020/07/vscode2. png">

W polu wyszukiwania rozszerzeń (zaznaczone kolorem zielonym) wyszukaj rozszerzenia z poniższej listy:

  • Python – dzięki niemu program Visual Studio Code będzie „rozumiał” język Python i odpowiednio kolorował kod i jego składnię
  • LEGO® MINDSTORMS® EV3 MicroPython – wtyczka umożliwiająca poprawną komunikację pomiędzy komputerem oraz kostką EV3

Instalacja rozszerzeń odbywa się przez naciśnięcie przycisku Install zaznaczonego kolorem pomarańczowym

Konfiguracja komputera za Tobą. Na koniec warto zrestartować teraz program Visual Studio Code by mieć pewność, że zainstalowane właśnie wtyczki zostały uruchomione.

Podłączenie kostki do komputera

Pora sprawdzić, czy całość łączy się ze sobą oraz działa właściwie. W tym celu napiszesz prosty programik, który sprawi, że kostka wyda dźwięk po naciśnięciu dowolnego z przycisków. Do jego wykonania nie będą wykorzystywane inne elementy LEGO poza kostką EV3.

Wczytanie przykładowego projektu odbywa się w następujący sposób:

  1. Kliknij na Explore example projects – zaznaczone poniżej kolorem pomarańczowym
  2. Z listy dostępnych programów wybierz Mission Button Menu – zaznaczone kolorem czerwonym
  3. W polu tekstowym wpisz nazwę projektu testowego lub pozostaw tą, która się pojawi, czyli button_quickstart
  4. Naciśnij klawisz enter
  5. Otworzy się okno wyboru katalogu, w którym chcesz zapisać nowo utworzony projekt testowy

Okno z utworzonym projektem testowym wyglądać powinno tak jak na widoku poniżej:

Nie pozostaje Tobie nic innego jak podłączyć kostkę EV3 do komputera przewodem USB, oraz wykonać poniższe czynności:

  1. kliknij na EV3DEV DEVICE BROWSER zaznaczony poniżej kolorem zielonym
  2. wybierz Click here to connect to a device, kolor żółty
  3. z pola zaznaczonego kolorem czerwonym wybierz swoją kostkę, jej nazwa to ev3dev, odczekaj chwilę, jeżeli nie pojawi się od razu. Czasem może być konieczne odłączenie przewodu USB i podłączenie go ponownie

Po wybraniu kostki, w dolnym lewym polu opisanym jako EV3DEV DEVICE BROWSER pojawi się nazwa naszej kostki wraz z informacją o statusie połączenia.

  • czerwony kolor oznacza brak połączenia
  • żółty, że nasze połączenie jest właśnie w trakcie ustanawiania
  • zielony natomiast, że nasza kostka jest gotowa do pracy.

Prawie gotowe!

Kliknij proszę na ikonkę wysyłania programu do urządzenia, czyli zaznaczoną na poniższym ekranie kolorem czerwonym:

Program zostanie wysłany do kostki EV3. Aby go uruchomić, na kostce przejdź do File Browser używając przycisków góra / dół i zatwierdzając środkowym, następnie przejdź do katalogu buttons_quickstart (nazwa naszego projektu wybrana wcześniej) i ponownie używając strzałek wyszukaj pliku main. py i uruchom go środkowym przyciskiem.

Gotowe, program przywita Cię poniższym widokiem. pl/wp-content/uploads/2020/07/ev3. png">

Wypróbuj program naciskając przyciski kostki EV3, w rezultacie usłyszysz różne dźwięki przypisany do każdego z klawiszy.

W następnych artykułach dotyczących języka Python i Lego Mindstorms EV3, postaram się przybliżyć Tobie działanie kodu w tym oraz innych przykładach.

Na zakończenie informacja – niniejszy artykuł powstał w oparciu o Getting started with LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 MicroPython dostępne do pobrania na stronie https://education. com/en-us/support/mindstorms-ev3/python-for-ev3

Rozpoczęcie pracy z systemem Ge Jbp35stss

Bezpośredni link do pobrania Rozpoczęcie pracy z systemem Ge Jbp35stss

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Rozpoczęcie pracy z systemem Ge Jbp35stss